Laboratuvar Adı: DEÜ Tesktil Mühendisliği Bölümü Dokuma Atölyesi
Kısa Tanıtım: Dokuma Atölyesi eğitim faaliyetleri ve araştırma çalışmalarında kullanılmaktadır. Başta dokuma derslerinin (Dokumacılık I, Weavin II, FabricDesign, Karmaşık Dokumalar) uygulamaları olmak üzere, Tekstilde Ürün ve Süreç Tasarımı II ve Bitirme Projesi dersleri kapsamında dokuma kumaş üretimi ile ilgili projelerde dokuma atölyesindeki tezgahlar kullanılmaktadır. Bölüm öğretim üyelerinin dokuma kumaşlarla ilgili farklı araştırmalarında da dokuma atölyesindeki tezgahlar kumas üretimi için kullanmakatdır.
Hizmetler
Bilimsel Araştırma Faaliyetlerinde Kullanılan Analizler ve Çalışmalar
Laboratuvar Altyapısı
El tezgahı: Dokuma atölyesinde Gülas marka dört adet el tezgahı bulunmaktadır. El tezgahları 24 çerçeveli, dokuma eni maksimum 50 cm’dir.
Numune dokuma makinası: Dokuma atölyesinde CCI marka armürlü numune dokuma makinası bulunmaktadır. 2 çerçeve leno kenar örgü için olmak üzere toplam 20 çerçeve bulunmaktadır. Atkı atım sistemi rapierlidir ve 8 atkı kapasitelidir. Dokuma eni maksimum 45 cm’dir.
Numune çözgü makinası: Dokuma atölyesinde CCI marka numune çözgü makinası bulunmaktadır. Çözgü tamburunun çevresi 360 cm’dir.
Numune Haşıl makinası: Dokuma atölyesinde CCI marka numune bobin haşıl makinası bulunmaktadır.
Tahar sehpası: Çözgü levendindeki çözgülerin rahat bir şekilde tahar yapılmasında ve numune dokum makinasına taşınmasında kullanılan bir adet tahar sehpası bulunmaktadır.
Çözgü sehpası: El tezgahı için çözgü hazırlarken kullanılan bir adet çözgü sehpası bulunmaktadır.
Laboratuvar Resimleri
Ekip
İletişim
Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
Dokuma atölyesi kullanımı için ne yapılmalıdır?
DEÜ Tekstil Mühendisliği Bölümü Laboratuvar/Atölye Iş Akiş Prosedürü’ne göre yapılması planlanan çalışma için öncelikle ilgili laboratuvar/atölye sorumlusuna çalışma talebi ile ilgili e-posta ile bilgi verilir. Çalışma talebinde yapılacak işin içeriği ile ilgili bilgiler ile planlanan çalışma takvimi yer alır. Dokuma atölye sorumlusu iletilen talebin uygunluğunu/yapılabilirliğini değerlendirir; atölyede gerçekleşen dersleri ve diğer araştırmaları da göz önünde bulundurarak çalışma takvimi belirler ve talepte bulunan kişiye e-posta ile bilgi verir. Ders ile ilgili uygulamaları aksatmayacak şekilde belirlenen çalışma planına uymak önemlidir.